مدار چند برابر کننده ولتاژdc

مدار چند برابر کننده ولتاژdc

این مدار یه شوکر ولتاژ بالا می باشد که قادر به تولید یه شوک با ولتاز 75000 ولت و توان 25000 وات   می باشد . یکی از کاربرد های این دستگاه برای دفاع می باشد البته  از نوع قانونی آن.

یک راه استفاده از ترانس های افزایش دهنده ولتاژ هست و اگر ما بخواهیم ولتاژ را در حد کیلو ولت برامون افزایش بده ساخت چنین ترانسفورماتور خیلی گران خواهد بود و در ضمن ایزولاسیون آن هم بسیار مشکل هست ،چاره کار استفاده از مدارات چند برابر کننده ولتاژ میباشد که ولتاژ را افزایش میدن البته در این نوع مدارات مقدار جریان دهی بسار کم خواهد بود ولی ، مثلا در لامپ تصویر تلویزیون که به ولتاز بالا و در حد چند کیلو ولت نیاز هست از همین مدارت افزایش ولتاژ استفاده میشه و هم چنین در ساخت شوکر ها که به ولتاز زیاد و جریان کم نیاز هست.

WWW.MORTEZAKARAMI.VCP.IR

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.

2 نظر

  1. جوادجواد:

    میشه از این مدار به عنوان اینورتر استفاده کرد

  2. جوادجواد:

    یکی نیست جواب مارو بده؟میشه از این مدار برای تامین برق منزل استفاده کرد؟درضمن عضو شدن تو سایتتون خیلی سخته هردفعه یه اشکالی میگیره.اقای مدیر سایت لطفا جواب منو بده.

    • جوادمرتضی کرمی(mortezakarami) :

      سلام.باعرض معذرت بخاطردیرپاسخ دادنم.ولتاژخروجی این مداردی سی بوده جریان خروجی این مدارکم است.امابرای مصارف ولتاژبالاوجریان کم مناسب است مانندپشه کش