دانلود کامپایلر CCS C Compilers V5.051|نرم افزار برنامه نویسی میکروکنترلرهای PIC

دانلود کامپایلر CCS C Compilers V5.051|نرم افزار برنامه نویسی میکروکنترلرهای PIC

میکرو کنترلرهای قدرتمند PIC محصول شرکت میکرو چیپ می باشند، در این میکرو کنترلرها قابلیت های همچون مبدل آنالوگ به دیجیتال، تایمر /کانتر، پروتکل های ارتباطی نظیر I2C ، SPI ، RS232 ، CAN BUS و….، مقایسه کننده آنالوگ، PWM و…. تعبیه شده است. از ویژگی های مهم این خانواده، مصونیت بالا در برابر نویز میباشد، به گونه ای که شما میتوانید از آنها در تمامی مکان های صنعتی استفاده نمایید.برای برنامه نویسی این میکرو کنترلرها کامپایلرهای زیادی ارائه شده است، که یکی از آنها کامپایلر و دیباگر CCS C COMPILER میباشد.

CCS C COMPILER از دو بخش اصلی واسط کاری (IDE) و کامپایلر تشکیل شده است، واسط کاربری با نام C-Aware یک ادیتور ( ویرایشگر متن ) پیشرفته است که وظیفه دریافت کدهای کاربر را بر عهده دارد. با کامپایل شدن برنامه (هنگامی که کاربر روی کلید make در محیط ادیتور کلیک میکند) برنامه نوشته شده با توجه به نوع میکروکنترلر ( میکروکنترلر در کدام سری از میکروکنترلرهای خانواده PIC قرار دارد)، از محیط ویرایشگر به یکی از کامپایلرها (نرم افزار های PCB یا PCM یا PCH یا PCD )ارسال میشود و این نرم افزارها نتیجه کامپایل برنامه که پیغام های خطا یا وضعیت های کامپایل میباشند را به ویرایشگر ارسال خواهند کرد.

 

CCS C COMPILER در چهار ورژن PCW و PCWH و PCWHD و PCDIDE به بازار عرضه میشود، همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، تعداد میکروکنترلرهای پشتیبانی شده در هر نرم افزار متفاوت است ( در ادامه میتوانید نرم افزار PCWHD را دانلود کنید)

در CCS C COMPILER کاربران میتوانند به زبان های C و اسمبلی برای میکروکنترلرهای خانواده  PIC برنامه بنویسند. از ویژگی های این کامپایر میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. دارای HELP بسیار قوی و منابع آموزشی متعدد
  2. قابلیت برنامه نویسی به زبان های C و اسمبلی
  3. دارای ادیتور پیشرفته با قابلیت شناسایی دستورات
  4. دارای خروجی های .COF و .SYM و…. برای سایر نرم افزار های شبیه ساز و دیباگر
  5. محیط بسیار ساده و جذاب
  6. قابلیت ایجاد فلوچارت برای نمایش مراحل اجرای برنامه  نوشته شده .
  7. دارای برنامه ویزارد برای انجام تنظیمات اولیه برنامه
  8. پشتیبانی از دیباگرهای شرکت میکروچیپ

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...