دانلود کامپایلر WinAVR

دانلود کامپایلر WinAVR

WinAVR یک کامپایلر متن باز و رایگان برای برنامه نویسی میکروکنترلرهای 8 بیتی avr و توسعه سخت افزارهای مبتنی بر این میکروکنترلرها میباشد. این نرم افزار از GNU GCC به عنوان هسته اصلی خود استفاده میکند و در آن میتوان به زبان های c و c++‌برنامه نوشت.

 

winavr از سه ابزار اصلی GNU GCC – C Compiler ( به عنوان کامپایلر اصلی ), avrdude – Programming software.( برای انتقال کد هگز ایجاد شده به میکروکنترلر ( پروگرام کردن )) و GNU Debugger (GDB) – Command line debuggeravr-gdb ( برای دیباگ کردن برنامه ی نوشته شده ) تشکیل شده و به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این نرم افزار دارای ویژگی های به شرح زیر است:

  • رایگان و متن باز بودن هسته ( gcc)
  • توسعه ی هسته اصلی ( avr-gcc) از طرف شرکت اتمل ( سازنده میکروکنترلرهای avr)
  • وجود منابع آموزشی و مثال های مختلف
  • قابلیت عمل کرد بر روی سیستم عامل های ویندوز و لینوکس
  • وجود کتابخانه ها و پلاگین ها متنوع
  • قابلیت اتصال به ادیتور پیشرفته ی Eclipse c
  • و سایر ویژگی های که در سایت نرم افزار قایل مشاهده میباشد.

win avr دارای مجموعه ای از ابزار های دیگر به شرح زیر است :

winavr به صورت پیشفرض از ویرایشگر Programmers Notepad برای دریافت برنامه های کاربر استفاده میکند ( کاربر برنامه های خود را باید در این نرم افزار بنویسد )، این ویرایشگر تمامی قابلیت های ویرایشگرهای دیگر نظیر تشخیص دستورات استاندارد c در متون درج شده، نمایش دامنه توابع (چه کدهای مربوط به یک تابع هستند) و… را دارا میباشد.

در صورتی که محیط pn پاسخ گوی نیازهای شما نیست، میتوانید از سایر ویرایشگر های متن باز همچون ایدیتور متن باز Code::Blocks یا ویرایشگر متن باز Eclipse جهت نوشتن برنامه ی خود استفاده کنید.

با نصب هر کدام از ویرایشگر های بالا در کنار کامپایلر winavr ، کاربر میتواند برنامه خود را در آنها تایپ نماید، بعد از نوشتن برنامه ویرایشگر با کامپایلر winavr ارتباط برقرار کرده و کدهای نوشته شده را برای ایجاد کد هگز به آن ارسال میکند و نهایتا کد هگز مورد نیاز کاربر برای برنامه ریزی میکروکنترلر در محل ذخیره برنامه ایجاد میشود.

ویژگی های اضافه شده به ورژن جدید نرم افزار:

ویژگی های ورژن جدید را در این صفحه مشاهده کنید.

سیستم مورد نیاز برای نصب WinAVR ورژن 20100110:

این نرم افزار بر روی تمامی ویرایش های استاندارد Unix و Linux و تمامی ویندوز ها قابل نصب و استفاده است.

آموزش فارسی این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید.

دانلود از لینک مستقیم (ورژن 2010-01-20 با حجم 29.6 مگابایت)

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...