آموزش برنامه‌نویسی برای Kinect 

آموزش برنامه‌نویسی برای Kinect 

کنترلر حرکتی کینکت (Kinect) بدون شک یکی از مهمترین نوآوریهای چند سال اخیر است که آینده بسیار درخشانی برای آن وجود دارد.
کنترلری که پتانسیل لازم برای تغییر نوع کارکردن و ارتباط داشتن با ابزارهای الکترونیکی به خصوص کامپیوترها و کنسولهای بازی را دارد. اگر با این وسیله آشنایی ندارید باید بگوییم که این ابزار قادر است بدون هیچ گونه تماس کاربر، حرکات، صدا و صورت کاربر را تشخیص دهد و نسبت به آن واکنش دهد. به عنوان مثال وقتی گیمر میپرد، کینکت آن را کاملا تشخیص داده و با ارسال دستور لازم به کنسول Xbox باعث می شود که کاراکتر بازی نیز می پرد.

 این فقط یک نمونه کوچک از قابلیت های کینکت است. فلسفه و ایده اصلی تشخیص حرکت کاربر و صدای او به دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی بر می گردد ولی بعد از فیلم گزارش اقلیت اسپیلبرگ شرکت هایی مثل نینتندو و مایکروسافت به فکر ساخت کننترلرهای حرکتی شدن که کنسول های بازی را وارد دوران جدیدی کرد.

یک ویژگی اساسی ربات ها، توانایی تعامل با محیط اطراف است و معمولا با کمک حسگرها محیط اطراف را درک می کنند. حسگر کینکت نیز امکان دید سه بعدی را برای ربات فراهم می کند، به همین دلیل دانشمندان از کینکت به عنوان چشم ربات استفاده کرده اند. با استفاده از حسگر کینکت و با کمک نرم افزارهای پردازش تصویر و صدا می توان یک ربات را به چشم و گوش مجهز کرد.

تاکنون ربات های متعددی با بهره گیری از فناوری کینکت ساخته شده است. به عنوان مثال در یک طرح تحقیقاتی در زوریخ یک ربات پرنده با کمک کینکت توسط حرکات بدن کنترل می شود. شرکتی دیگر، یک ربات خانه دار به نام اسمارت پال VII ساخته که با استفاده از فناوری کینکت از حرکت اندام کاربران خود تقلید می کند. این ربات برای سالمندان و افراد ناتوان طراحی شده تا با کمک آن به وظایف روزمره خود بپردازند و اشیا را براحتی جابه جا کنند.

 

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...