از این پس با دندان بشنوید!

از این پس با دندان بشنوید!

همانند افرادی که بینایی یک چشم خود را از دست داده اند و در ادراک عمیق اجسام مشکل دارند ، افرادی هم که تنها با یک گوش قادر به شنیدن صداها هستند نیز از تشخیص دقیق منبع صدا محرومند .

به گزارش ICTPRESS به نقل از " گیزمگ"، به نظر می رسد که حل این مشکل از طریق دهان و دندان غیرممکن باشد اما شرکت  Sonatas Medical به تازگی ابزاری موسوم به Sound Bite ساخته که از طریق دندان صداها را به داخل گوش انتقال می دهد .

WWW.MORTEZAKARAMI.VCP.IR

ادامه مطلب رابخوانید

نظریادتون نره

سیستم این ابزار شامل یک دستگاه بسیار کوچک به نام BTM است که پشت گوش نصب می شود و یک ابزار دیگر داخل دهانی به نام ITM است که می تواند بسته به خواست فرد ناشنوا از یک گوش ، بر روی دندانهایی بالایی سمت راست و دندانهایی بالایی سمت چپ نصب شود .
در این سیستم ابزار BTM که شامل یک میکروفون است، صداها را دریافت می کند و از یک پردازنده سیگنال دیجیتالی استفاده کرده این صداها را آنالیز می کند. پس از آنالیز این صداها از طریق تراشه‌های وایرلس سیگنالها را به ابزار ITM انتقال می دهد .
اما ابزار ITM که در داخل دهان و بر روی دندان نصب می شود شامل یک باتری قابل شارژ ، دریافت کننده وایرلس و یک محرک کوچک است که سیگنالهای وایرلس را از BTE دریافت کرده و این سیگنالها را به انرژی ارتعاشی مبدل می سازد که در درون دندانها جریان یافته و از طریق استخوانها به قست‌های داخلی گوش می رسد .

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...