برگذاری مسابقه رباتیک شهرقرچک

برگذاری مسابقه رباتیک شهرقرچک

به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقات که روز پنجشنبه در سالن ورزشی شهید کامرانی شهر قرچک برگزار شد، دانش آموزان با استفاده از روبات های دست ساز خود با یکدیگر به رقابت پرداختند .

رئیس آموزش و پرورش قرچک در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات روباتیک دانش آموزی در دو گروه دختران و پسران و در مقاطع ابتدایی، ‌راهنمایی و متوسطه برگزار شد .

وی اظهار داشت: ‌دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات با ساخت روبات های رهیاب و تعقیب کننده نور با یکدیگر به رقابت پرداخته اند .

وی با اشاره به این که یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش، نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق بین دانش آموزان است، افزود: از این طریق دانش آموزان خواهند توانست آموزش های تئوری را فرا گرفته در کلاس های درس این آموخته ها را به صورت عملی به کار بسته و فواید آن را نیز به صورت ملموس حس نمایند .

وی اظهار داشت: ‌در این راستا آموزش و پرورش قرچک با برگزاری دوره های مختلف مسابقات علمی و عملی نظیر روباتیک، کیمیکار و اَبر حباب، زمینه جذب دانش آموزان به امر پژوهش را فراهم نموده است .

وی تصریح کرد: علم و تکنولوژی به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های تمدن بشری، محصول تلاش فکر دسته جمعی بشریت بوده و همه انسانها در تولید و انباشت آن به نوعی نقش ایفا نموده اند .

معاف اظهار داشت: توسعه و گسترش تکنیک و فناوری مستلزم مشارکت و فعالیت جمعی انسان ها در چارچوب تعامل، رقابت و تبادل آرا و نظرات است که برگزاری این چنین مسابقات علمی می تواند زمینه این امر مهم را فراهم نماید .


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...