روش تست LED

روش تست LED

تست دیود نوری ( LED )


چون LED یک دیود می باشد و بنا براین باید به عنوان دیود در مدارات مورد استفاده قرار گیرد . و هیچ وقت دیود را در مدار به عنوان مصرف کننده در نظر نداشته باشید . ونیز می دانیم هیچ مداری بسته بدون مصرف کننده نیست .
نتیجه عرایضم این است که در یک مداربسته که از LED استفاده می کنیم حتماً مقاومت کنترل جریان را با حساب وکتاب درستی در نظر داشته باشیم . مصرف یک LED از 10 الی 20 میلی آمپر است وبرای استفاده دائمی از یک LED در مدار مقاومت کنترل جریان آن را براساس این مقدار مصرف محاسبه کنیم .
ونیز می دانیم ولتاژ مورد نیاز یک LED بستگی به رنگ نور آن از 1.7 الی 2.2 ولت متفاوت است البته خیلی راحت این ولتاژ بدست می آید کافی است وقتی LED را در مدار قرار می دهیم ( باسری نمودن مقاومت کنترل جریان آن ) مقدار ولتاژ دوسر LED را اندازه گیری نمائیم . تا ولتاژ مورد نیاز LED بدست آید .
از دو مطلب فوق نتیجه می گیریم که اولاً با یک پیل 1.5 ولتی انتظار روشن شدن LED را نداشته باشیم چون هر LED با یک ولتاژ مخصوص خود روشن می شود .
ثانیاً اگر می خواهیم گرایش مستقیم یک LED را تست کنیم باید ولتاژ اعمالی به LED بیشتر از 1.5 باشد و نیز می دانیم که مولتی مترها اکثراً مانند مولتی متر هیوکی 3007 برای تست در حالت اهمی از باطری 1.5 ولتی برای مُدهای RX1 و RX100 و RX1K استفاده می کنند و این ولتاژ نمی تواند یک دیود LED را روشن کند چون همچنانکه دربالاعنوان شد حداقل 1.7 ولت جهت شکستن سد پتانسیل LED لازم است .

ادامه ی مطلب ...

برای دسترسی به ادامه ی مطلب، باید عضو سایت بشوید. اگر قبلا در سایت عضو شده اید، برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...